SNELLE LEVERING

September, 2020

Een ruimte ontworpen en gebouwd om de klantenservice te optimaliseren.

Na assemblage, testen en verpakken - via een geautomatiseerde brug die de twee afdelingen met elkaar verbindt - worden elke dag gemiddeld 120 kisten, elk met hun eigen identificatiecode en een tweede code die hun locatie aangeeft, in het enorme magazijn geplaatst. Een ruimte die is geoptimaliseerd volgens strenge organisatorische criteria en plaats biedt aan 40 boxen van vier verdiepingen. De ruimte biedt opslag voor 12.400 Europallet-kisten voor een volledige laadcapaciteit van meer dan 1.240.000 producten. Dit systeem, ondersteund door een geavanceerd beheersysteem met radiofrequentieterminals, optimaliseert de orderverwerkingstijden, waardoor de klantenservice aanzienlijk wordt verbeterd. De orderverzamelaars ontvangen op hun terminal de bestelling met de specificaties van de op te halen artikelen. Door de streepjescodes op de productetiketten te scannen, informeren zij ook het beheersysteem, dat op die manier altijd beschikt over gegevens betreffende de voorraad van elk afzonderlijk artikel. Ten slotte is een deel van het magazijn gewijd aan het communicatiemateriaal van het bedrijf. Al het gedrukte materiaal, van catalogi tot prijslijsten, wordt opgeslagen en gecodeerd volgens dezelfde procedure als de producten. Dit maakt het mogelijk de dienstverlening aan de klant te optimaliseren door producten en bijbehorende informatiebrochures in één mailing te combineren.